Informatie hulpvragers

Overleg en advies

Staat jouw vraag niet bij de veelgestelde vragen?

Heb je een acute hulpvraag? Bel of chat dan met ons via de crisislijnen.

Heb je geen acute hulpvraag, maar wil je wel graag met een professionele hulpverlener praten? Bel op werkdagen tussen 11.00 en 12.00 uur naar 020-311 38 88. Of stel je vraag via het contactformulier.

Veelgestelde vragen

  • Kan ik onbeperkt chatten of bellen?
  • Kan ik kiezen met wie ik een gesprek mag voeren?
    Je kunt niet kiezen met wie je een gesprek kunt voeren. Als het gaat om een eenmalig gesprek via de crisislijnen, dan tref je de eerstvolgende vrije vrijwilliger of stagiair. Als het gaat om contact met een psycholoog, in het geval van doorpraten of therapie, dan heb je in principe al je contacten met dezelfde psycholoog.
  • Kan ik ook langskomen voor een gesprek?
    Je kunt niet langskomen voor een gesprek. Wij werken alleen online en via de telefoon.
  • Ben ik echt anoniem?
  • Spelen jullie informatie door aan zorgverzekeraars?
    Nee, we spelen geen informatie door.
  • Is alle hulp gratis?
    Op de kosten voor bellen na is alle hulp gratis.
  • Heeft 113 hulp die gericht is op jongeren?
    Ja, we hebben speciale modules ontwikkeld voor jongeren